gencalaska.reismee.nl

Whitehorse en beer 4.

Na de gebruikelijke ochtendrituelen om 9.15 uur, onder een bewolkte hemel, de Alaska Hw. richting het zuiden vervolgd. Na een uurtje gestopt op de Haines Junction. In een restaurant een kop koffie genuttigd. Voor het eerst nu een klein stukje WK voetbal, Italië – Uruguay, gezien. Bijna geen kip op de weg te zien. Wel een beer, jawel alweer

Smile
een grizzly. Dit exemplaar liep ook rustig in de berm van de weg z’n dagelijkse portie groen naar binnen te werken. Natuurlijk even gestopt voor een fotootje. Onderweg nog even bij een oude brug over de Aishihik rivier gestopt. Over dit houten exemplaar zijn vele goudzoekers gelop en. Om het gevoel van toen op te roepen dit ook maar even gedaan, hoewel het eigenlijk ivm de gammele constructie afgeraden wordt. Het begon te regenen en even daarna te gieten. Om 13 uur waren we in Whitehorse. Gestopt bij de Wal Mart om wat voedsel in te slaan. Tot onze verbazing verkochten ze hier geen vlees. Bezoek aan volgende super gebracht en ook de plaatselijke slijterij (geen alcohol in de supermarkt) van een paar flessen wijn verlost. De topattractie van Whitehorse, de SS Klondike, een raderboot, bezocht. Eerst een film over de vaarroute van Whitehorse naar Dawson City gezien en daarna het schip op. Het bovenste dek, (sun-deck) mochten we, i.v.m. de regen (slippery) niet op. We kregen een folder (self guide map) mee. We vonden het schip een bezoek waard.

Hierna, in de stromende regen, naar het Hi Country RV park gereden dat langs de Alaska Hw. ligt. Om 16.15 staat de camper aangesloten op stroom en water en het regenen is abrupt gestopt. Het weer kan hier toch snel omslaan, zo is onze ervaring van de eerste week.

Gisteren lukte het door de zeeeeeer trage internetverbinding niet om foto’s te plaatsen. Hopelijk lukt het nu wel en ter info. voor Gerrit : natuurlijk weten we hoe de verwarming in onze camper werkt. Ik heb alleen gezegd dat we de generator niet aan mochten zetten !!!!

Vandaag gereden : 243 km.